Advice needed: Work & school update / Le point sur le cours

From BDC to the Open Doors Centre in Guyana

From BDC to the Open Doors Centre in Guyana

La version française suit l’anglais

It’s the second week of December, I can’t believe it!

School is over (class at the Open Doors Centre ended December 12th) , and I wrap up the first half of my course this week.

Time has flown by so quickly!

In January, we will start looking at marketing, sales, bookkeeping, etc.

Any ideas or tips from colleagues on an entrepreneur training curriculum are always welcome 🙂

My month in review

Hand-stitched wash cloths from Garment class

Hand-stitched washcloths from Garment class

Over the past few weeks we have continued to explore entrepreneurial skills and qualities.

I have been helping the trainees discover the traits within themselves that will help them succeed: goal setting, self-management, planning, reflecting, risk taking, etc.

We played tug-of-war when talking about risk, and the decisions entrepreneurs have to make each day: weighing good decisions over bad.

We’ve talked about self-management and looked at an average day for an entrepreneur, trading “gaff (chat) with friends” for “finish small repair” and in a large class discussion pointed out each other’s top strengths and the qualities that could help us open our own businesses.

Circuit made in Electrical class

Circuit made in Electrical class

This week, I had planned on watching a Christmas Carol and introducing the more philanthropic side of business, the “its-not-all-about-money side”,  but unfortunately the projector wouldn’t connect with my laptop, I blew a speaker and we lost power.

As the other students are not watching the movie as I had planned, I have been sitting with each trainee individually,  testing them, having conversations about class and business and trying to gauge their understanding.

I am using this as a benchmark for the first half of the course, hoping the feedback I receive will help make this Small Business Management course something tailored to the specific needs of their group.

Up until now, we have been focusing on the intangibles of business, they are hard to quantify but important attributes found in successful entrepreneurs.

I’m looking forward to working with the students in 2014.

Share your tips and advice!

centreopendoors

La salle informatique du centre Open Doors

***
Le point sur le cours

La deuxième semaine de décembre est arrivée, j’ai du mal à y croire!

Les vacances ont arrivés à grands pas (depuis le 12 décembre au centre Open Doors), et c’est cette semaine que c’est terminé la première moitié de mon cours.

Le temps a passé si vite!!

En janvier, nous aborderons le marketing, les ventes, la comptabilité, etc.

Vos idées ou conseils sur une programme de formation destiné aux entrepreneurs sont toujours les bienvenus 🙂

Le mois en revue

Une boîte à pain fabriqué par des étudiants en menuiserie

Une boîte à pain fabriqué par des étudiants en menuiserie

Au cours des dernières semaines, nous avons continué d’explorer les compétences et les qualités d’un bon entrepreneur.

J’ai essayé d’aider les élèves à découvrir les traits personnels qui leur permettront de réussir : établissement d’objectifs, gestion personnelle, planification, réflexion, prise de risques, etc.

Nous avons eu un vif débat sur les risques et les décisions auxquels doivent faire face quotidiennement les entrepreneurs, sur la nécessité de distinguer les bonnes décisions des mauvaises.

Nous avons discuté de gestion personnelle, puis avons observé la journée type d’un entrepreneur, en remplaçant les « discussions avec les amis » par des « efforts déployés pour finaliser les petites tâches ».

Lors d’un grand débat en classe, nous avons souligné les principales forces et les qualités de chacun d’entre nous, qui pourront nous aider à démarrer nos propres entreprises.

Un plateau de service en bois

Un plateau de service en bois fabriqué par des étudiants en menuiserie

Cette semaine, j’avais prévu projeter le film A Christmas Carol afin d’aborder l’aspect plus philanthropique des affaires, les aspects autres que l’argent.

Malheureusement, la connexion entre le projecteur et mon ordinateur n’a pas fonctionné, j’ai brisé un haut-parleur et nous avons eu une coupure de courant.

Puisque l’ensemble des élèves ne pouvait regarder le film prévu, je me suis assise avec chacun d’eux afin de les tester individuellement, de discuter du cours et du monde des affaires et de mesurer leur compréhension.

Cela me sert de référence pour évaluer la première moitié du cours, et j’espère que les commentaires des élèves m’aideront à adapter le cours de gestion des petites entreprises aux besoins spécifiques du groupe.

Jusqu’à maintenant, nous nous sommes concentrés sur les actifs incorporels dans le monde des affaires. Ils sont difficiles à quantifier mais jouent un rôle important chez les entrepreneurs qui réussissent.

J’ai hâte de continuer à fournir une formation sur les compétences en affaires à ces etudiants en 2014.

Partagez vos idées ou conseils!

Advertisements
This entry was posted in Uncategorized and tagged , , , , , , , , . Bookmark the permalink.

3 Responses to Advice needed: Work & school update / Le point sur le cours

  1. Carla Heim says:

    Have a wonderful Christmas!!! Enjoy your visitors!

  2. Carolyn Wakeham says:

    Enjoy your Christmas break! Really enjoying your blog and reading about the wonderful work you are doing!

  3. Joanne Photiades says:

    Keep up the amazing work, Samantha! I am so proud of you!! Wishing you a magical holiday season!

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s